کد خبر: ۶۷۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۵ دی ۱۴۰۱
به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بر تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر ایجاد تعادل در بازار خودرو تاکید کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بر تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر ایجاد تعادل در بازار خودرو تاکید کرد.

سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به تاثیرات مثبت عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد: با اعمال تغییراتی در حجم عرضه خودروها در بورس و همچنین ایجادمحدودیت برای خریداران قبلی، تثبیت این سیاست و تداوم عرضه خودروها در بورس کالا می تواند به ایجاد تعادل در بازار خودرو کمک کرده و امکان خرید خودرو برای مصرف کنندگان واقعی را فراهم کند.

وی با اشاره به کاهش زمان تحویل خودرو به مشتریان از طریق عرضه خودرو در بورس کالا افزود: خودروسازان در قرعه کشی محصولات خود را به قیمت ثابت عرضه می کردند که زیان قابل توجهی برای آنها به همراه داشت. از این رو تمایلی به عرضه نداشتند اما با عرضه خودروها در بورس خودروساز تمایل دارد محصولات خود را با تیراژ بالاتری عرضه کند. از طرفی چون فروش فوری و فوق العاده خودروسازان از حالت قرعه کشی خارج و به بورس کالا منتقل شده زمان تحویل خودروها به مشتریان نیز کاهش پیدا کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: با توجه به نگاه سرمایه ای به خودرو در کشور و پاسخ به تقاضای موجود نیاز به افزایش حجم عرضه خودروها در بورس و کاهش محدودیت ها احساس می شود.

ابراهیمی نژاد درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس بر کاهش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: عدم تعادل بین ارزهای خارجی و پول ملی در بازارهای مالی و تاثیر آن بر کاهش ارزش پول ملی باعث شده افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود در بازارهای مالی سرمایه گذاری کنند که پس از طلا، سکه و ارز در مرحله بعدی خودرو نیز موجب جذب نقدینگی های سرگردان در جامعه شده است. از طرفی با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و کاهش تیراژ تولید به واسطه تحریم ها بازار هنوز به تعادل نرسیده است اما اگر دولت بین عرضه و تقاضا ارز تعادل ایجاد کند و از افزایش نقدینگی جلوگیری و سیاست های مالی را پیاده سازی کند می تواند به تعادل و کاهش قیمت در بازارهای مالی از جمله بازار خودرو کمک کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"